Reguli pentru vizualizări de date

În această perioadă, publicul larg petrece mai mult timp decât de obicei urmărind date și vizualizări ale acestora, fapt ironizat și în imaginea de mai sus.

Luna trecută am scris despre analiza datelor și tot ce s-a întâmplat între timp a confirmat afirmațiile de acolo. În continuare, rata fatalității pentru COVID-19 este departe de a fi elucidată. Sunt specialiști care afirmă că ar fi de zeci de ori mai mică, în timp ce alții afirmă că ar fi de zeci de ori mai mare, fiecare cu argumentele sale. Cert e că dacă situația aceasta va mai dura, oamenii vor trage concluzia că nu se pot baza pe date, pentru că nu sunt adevărate.

Astăzi o să dau câteva exemple din graficele pe care le vedem în ultima perioadă în media, pentru a vedea ce putem învăța din greșelile lor. Nu mă refer la cât de frumoase sunt acestea, pentru că unele grafice pot să arate bine, dar să nu fie eficiente. Scopul este să aflăm cum putem crea vizualizări de date eficiente!

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Profiluri în timp real de la Adobe

Ca în fiecare primăvară, îmi îndrept atenția spre Adobe, care își anunță noutățile la produsele de marketing digital. S-au împlinit 10 ani de când au lansat pentru prima dată o astfel de platformă. Pe digital analytics, în 2010 au fost primii care au avut o astfel de suită de produse.

Dar să vedem ce au anunțat la Adobe Summit 2020 pentru zona de analytics!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Gramatica tabelelor?

Despre gramatica graficii am mai vorbit, dar observ că oamenii din comunitatea limbajului R sunt tot mai interesați și de modul în care sunt prezentate datele, pentru că și-au făcut timp să lanseze un pachet pentru… gramatica tabelelor.

Statisticienii care au creat limbajul R în urmă cu 20 de ani (dacă socotim numai de când a apărut prima versiune finală, că de la proiectare sunt 28 de ani), nu erau prea interesați pe atunci de aspectul grafic. Mă bucur să văd că acest lucru se schimbă!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Aniversare: 10 ani și 300 de articole

În urmă cu exact 10 ani publicam primul articol pe acest site, iar cel pe care îl citești acum este articolul numărul 300 publicat aici. Ideea era mai veche, iar în vara aceluiași an cumpărasem câteva domenii asemănătoare (combinații între cuvintele web analytics sau web analyst).

L-am anunțat în ianuarie 2010, după ce lumea s-a întors din concedii și a fost bine primit pe Twitter, rețeaua socială folosită pe atunci de oamenii din industrie. În martie, deja câștiga premiul pentru cel mai bun blog de tehnologie din România la RoBlogFest.

Nu a fost primul meu blog. Pe 1 mai 2006 îmi lansasem un blog personal, încă din prima zi cu domeniu .ro și temă cu design propriu. Între timp, mai scrisesem constant și pe niște bloguri colective, precum Basic Marketing, Pay-per-click blog sau Craiova blog. Niciunul dintre acestea nu mai există de ceva timp.

WebAnalyst.ro a fost primul site cu articole despre analytics în limba română, pornit din pasiunea mea, mai veche, pentru acest domeniu. Am reușit să public constant articole în acești 10 ani. Câte pasiuni ai pentru care ai acordat timp constant în ultimii 10 ani?

10 ani de blog înseamnă și 10 ani de viață, pe care îi voi detalia mai jos.

Grafic realizat cu Tableau
Citește tot articolul →

Etichete: ,

10 ani de Adobe Analytics

În toamna lui 2009, Adobe și-a anunțat intenția de a cumpăra Omniture. Produsul Omniture SiteCatalyst era în acel moment liderul pieței de web analytics. În același an, Adobe a făcut și alte parteneriate: cu Brightcove, pentru măsurarea campaniilor de video online, și cu Comscore, pentru a oferi împreună un sistem unificat de măsurare a audiențelor digitale.

Adobe a marcat un deceniu de Adobe Analytics recapitulând cele mai importante evenimente din istoria acestui produs. Le găsiți mai jos!

Citește tot articolul →

Etichete: