După cum așteptam, Google și-a lansat un nou produs de A/B Testing și odată cu el a anunțat suita de produse de analytics, numită Google Analytics 360 Suite. Iată ce trebuie să știi în acest moment despre suita anunțată ieri de Google!

Primul lucru care trebuie cunoscut este că produsele anunțate în suita Analytics 360 sunt enterprise, deci vor fi inaccesibile pentru cele mai multe afaceri și site-uri. Dar să vedem lista produselor din această suită:

  • Google Analytics 360 – este noua denumire pentru Google Analytics Premium, produsul care pleacă de la prețul de $ 150.000 / an
  • Google Tag Manager 360 – din nou, va fi versiunea plătită pentru GTM; aceasta încă nu este disponibilă și nu se cunosc funcționalitățile suplimentare față de versiunea gratuită de tag manager, dar știm că cea din urmă are lipsuri față de produsele plătite oferite de alți furnizori
  • Google Attribution 360 – Adometry, cumpărat de Google în 2014, va fi relansat sub acest nume; Adometry era cel mai exclusivist produs de marketing de la Google și mă aștept ca acest produs de atribuire online și offline să rămână la fel de inaccesibil și în continuare
  • Google Optimize 360 – este produsul de A/B Testing pe care toată lumea îl aștepta; spre deosebire de Google Analytics Experiments, Optimize vine cu editor vizual pentru crearea de variații la pagini; față de celelalte produse anunțate, Optimize a putut fi deja testat de partenerii Google, care au remarcat integrarea foarte bună cu obiectivele și segmentele din Google Analytics, dar aceste lucruri se pot găsi și la alte produse de A/B Testing
  • Google Audience Center 360 – data management platform (DMP) în cadrul suitei de analytics; așteptăm să fie lansat efectiv pentru a afla cu ce este diferit de DMP-ul din Doubleclick; de notat ca produsul din suita Doubleclick nu este disponibil în Uniunea Europeană pentru că nu respectă reglementările de privacy, de văzut dacă Audience Center 360 va reuși o treabă mai bună în acest sens
  • Google Data Studio 360 – va fi produsul de raportare al suitei, în care se vor crea dashboard-uri cu vizualizări interactive; pentru sharing se va folosi infrastructura Google Docs, iar pentru analiza unor seturi complexe de date, se poate integra cu Google BigQuery, alt produs cu costuri importante 🙂

ga_suite_overview

Toate produsele de mai sus sunt premium și multe dintre ele încă nu există, dar sunt așteptate să apară în următoarele luni; probabil că tot atunci vor fi anunțate și prețurile. Dintre produse, mă aștept ca Google Optimize să primească până la finalul anului și o versiune gratuită, așa cum au multe dintre produsele concurente.

Noua suită așează Google la masa furnizorilor enterprise de soluții de analytics. Pentru clienți, suita înseamnă produse foarte bine integrate între ele, cu suport și licențe la nivel enterprise. Pentru utilizatorii obișnuiți de Google Analytics sau Tag Manager, nu se schimbă nimic. Pentru ceilalți furnizori de produse de digital marketing și analytics, rămâne opțiunea să se focuseze pe produsele pe care Google încă nu le oferă.

Etichete: , , , , , ,