La fiecare final de an fac o listă cu cele mai importante update-uri la produsul Google Analytics. Poți verifica listele din anii trecuți (2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009). Anul acesta m-am limitat la cele mai importante 10 funcționalități noi și le-am grupat cronologic:

Ianuarie

  • Apare raportul Cohort Analytics; aproape un an mai târziu, acesta este încă în beta, iar raportarea cohortelor se face la un singur indicator: data achiziției unui utilizator

Februarie

  • Setările contului primesc Trash Can, un coș de gunoi în care putem găsi ce am șters din contul de Google Analytics în ultimele 35 de zile
  • Listele de remarketing prin GA pot fi create de acum instant

Detalii despre update-urile din februarie am scris la acea vreme într-un articol separat.

Martie

  • În 2014 s-au lansat vizualizările Treemaps pentru rapoartele AdWords, acum ele au fost extinse pentru toate sursele de trafic

Aprilie

  • GA pentru aplicații mobile primește un raport nou, Lifetime Value; și acest raport este în continuare în fază beta

Iunie

  • Apare mult așteptatul RLSA prin Google Analytics (liste de remarketing pentru search bazate pe informațiile din analytics); nu pot fi folosite diverse date personale sau tehnice din GA pentru această segmentare

Iulie

  • Secțiunea de audiență primește un nou raport; după Cohort Analytics și Lifetime Value, apare și raportul Active Users; la fel ca precedentele, și acest raport este încă în beta

Septembrie

  • Google Analytics este integrat cu DoubleClick for Publishers; rapoartele sunt grupate cu cele de AdSense într-o nouă secțiune, numită Publishers

Noiembrie

  • Sunt lansate Calculated Metrics, probabil cel mai important update la Google Analytics din 2015, pentru că permite să adaugi metrici personalizate, calculate pe baza celorlalte din Google analytics

Decembrie

  • Smart Goals pot fi folosite pentru a optimiza campaniile AdWords; este un lucru util pentru cei care din diverse motive nu pot folosi alte conversii (de exemplu, nu pot instala coduri de tracking)

2016

Întotdeauna îmi place să mă uit și la ce va urma. Dacă Google Analytics ne-a obișnuit cu update-uri dese, cea mai importantă dezvoltare va fi spre suita de analytics a Google. Aceasta este formată acum din Google Analytics, Google Tag Manager și Adometry (plus diverse plugin-uri pentru acestea și secțiunile de raportare din AdWords sau DoubleClick), iar 2016 va readuce în portofoliul Google un instrument de A/B Testing, după ce Google Website Optimizer a fost închis în 2012. Despre noul produs s-a scris deja pe bloguri că se va numi Google Optimize și că va avea funcționalități de editare vizuală (adică ce lipsește din Google Analytics Content Experiments). Apropiații Google au început să dea sfaturi pentru implementarea GTM astfel încât el să poată funcționa și cu tag-uri de A/B testing, lucru pe care anterior nu îl recomandau 😉

Etichete: , , , , , ,