Comportamentul online devine tot mai complex. Nu puține sunt cazurile în care vizitatorii convertesc doar după mai multe vizite în site. Analiza trebuie făcută în aceste cazuri la nivel de utilizator, nu de vizită, cum era tradițional în analytics.

În urmă cu câteva luni, Google Analytics a relansat funcționalitatea segmente avansate (Advanced Segments). Nu este doar o optimizare de interfață cum pare la prima vedere, ci extinde capabilitățile Google Analytics spre analiza la nivel de utilizator de care scriam mai sus, motiv pentru care o consider una dintre cele mai importante îmbunătățiri aduse la Google Analytics în ultinii ani.

Condițiile prin care filtrăm vizitatorii în segmente pot fi setate la nivel de pagină, vizită sau utilizator:

segment-premium

Astfel, acum putem crea segmente precum: grupuri de utilizatori care au cumpărat de peste 5000 lei până acum (în diverse vizite) sau clienți fideli, care au comandat de cel puțin 5 ori.

În acest moment, Google Analytics ia în considerare doar vizitele din ultimele 90 de zile (până la data selectată), așa că „toate vizitele” sunt, de fapt, toate vizitele din acest interval de timp. De asemenea, vizitatorii sunt identificați în analytics după cookies, deci de câte ori accesează site-ul cu alt browser sau alt device este considerat un alt vizitator. Ultima problemă poate fi rezolvată cu Universal Analytics. Tot la capitolul limite, trebuie știut că în prezent putem crea maxim 1000 segmente într-un cont și 100 de segmente într-o vizualizare (profil).

O altă opțiune foarte utilă la noua segmentare este și data primei vizite. Aceasta permite corelarea vizitatorilor cu anumite acțiuni de marketing, online sau offline, pentru ca apoi să analizăm ce fac acești vizitatori (și) în următoarele lor vizite.

prima-vizita

Segmentele sunt mai puternice și datorită condițiilor succesive pe care le putem aplica. Altfel spus, putem crea segmente doar cu utilizatorii care au făcut anumite acțiuni în site, în ordinea dorită de noi. Acest lucru permite analize precum rata de conversie la cei care au intrat în site prin landing page de campanie versus cei care au intrat prin homepage. Alte exemple utile în ecommerce: rata de conversie a proaspăt abonaților la newsletter în cumpărători sau fidelitatea celor care au cumpărat pentru prima dată de Black Friday.

sequences

Segmentele avansate sunt disponibile în toate rapoartele din Google Analytics, inclusiv cele customizate (create de utilizatori). Pot fi accesate cu un click pe săgeata în jos din colțul din dreapta sus al rapoartelor (se găsește sub numele raportului). Foarte utilă este și noua opțiune de a căuta în segmentele salvate în cont. Așa cum scriam mai sus, putem ajunge până la 1000 de segmente.

Posibilitățile de prelucrare a datelor în Google Analytics au fost mult extinse prin noul mod de segmentare. Informații după care înainte trebuia să săpăm în bazele de date sunt acum disponibile în Google Analytics în doar câteva minute, de aceea este un update care mă entuziasmează. Vă invit să comparați comportamentul vizitatorilor din diverse segmente, create pe baza noilor condiții sau cu diverse valori.

Etichete: , , , ,