Scriam în articolul despre Google Tag Manager că este un produs tânăr de la care încă se așteaptă diverse funcționalități. Între timp, Google a dat drumul la versiunea beta pentru GTM 2.0. Mai multe despre aceasta voi scrie într-un articol separat când va fi o versiune finală, lucru care este așteptat să se întâmple la începutul lui 2015.

Una dintre funcționalitățile principale din GTM este auto-event trackingul. Din versiunea 2.0, nu va mai fi nevoie de un tag separat pentru auto-event listeners și nu va mai trebui să specificăm că event-ul este un click, deci lucrurile se îmbunătățesc. Dar indiferent de versiune, sunt des întâlnite cazurile în care auto-event tracking-ul nu transmite date. Acest articol vine cu o rezolvare punctuală la una dintre principalele probleme în lucrul cu GTM.

Cum funcționează

Pentru a nu fi pus câte un listener în fiecare loc din pagină pe care se poate da click, se pune unul singur într-un document, iar event-ul este propagat până la acesta. Concret, dacă listener-ul este la începutul tag-ului <body>, iar event-ul are loc cu câteva tag-uri mai jos în document, el se propagă în sus până ajunge la listener. De aici intervin și problemele, pentru că propagarea poate fi întreruptă în orice moment. jQuery este cea mai populară librărie de JavaScript, iar aceasta nu permite propagarea event-ului. Problema este des întâlnită la dynamic HTML.

Ce putem face

Varianta simplă este să îi spunem programatorului web să permită propagarea event-ului, iar el va ști ce trebuie să facă 🙂

Pentru cine e interesat de detalii, ceea ce oprește propagarea este o linie de cod de genul:

e.stopPropagation();

În cadrul function(e), ea ar trebui înlocuită cu:

e.preventDefault();

Ce urmează pentru GTM

GTM 2.0 schimbă multe dintre lucrurile cu care ne obișnuisem în prima versiune, inclusiv terminologia, interfața și modul de lucru, de aceea cred că această versiune merită cel puțin un articol separat. O parte dintre probleme sunt rezolvate în noua versiune. Altele, încă sunt așteptate. În ultima categorie intră sistemul de dependență de taguri, taguri sincrone, data layer care să poată fi accesat și de alți furnizori sau directoare. E posibil ca unele dintre acestea să apară în produs până când GTM 2.0 va fi gata. Cert este că GTM este un produs din ce în ce mai interesant, căruia o să îi urmăresc cu interes evoluția.

Etichete: , , , , ,