Îmi place la produsele Google că sunt îmbunătățite continuu, dar Google Analytics ne-a făcut să spunem în fiecare din ultimii 3 ani că a fost cel mai activ an din acest punct de vedere, pentru că în fiecare an s-au autodepășit (vezi update-urile din 2012, 2011, 2010 și 2009).

Interfața

Așa cum așteptam, echipa GA a investit în continuare în optimizări la interfață. Prima serie de update-uri a anunțat-o chiar în ianuarie, când au schimbat bara de navigare de sus, meniul din stânga și dashboard-urile. Pe final de an venea o altă schimbare majoră la meniu, când rapoartele au fost reorganizate pe modelul ABC (Acquisition, Behaviors & Conversions).

Schimbări importante au fost și la modul în care setăm Goals, dar și la modulul Admin din conturi, dar îmbunătățiri mai mici am primit aproape în fiecare lună (lucruri precum afișarea a până la 5000 de linii în tabele, posibilități de share pentru personalizările din cont sau design nou la tabelele cu date).

Raportarea

Un subcapitol important aici este ocupat de rapoartele Real Time, care a primit rapoarte pentru Events și Conversions în timp real. De asemenea, rapoartele real time permit segmentări după device și comparații segment vs. trafic total.

Segmentarea este un alt capitol care a fost refăcut anul acesta în Google Analytics. A fost introdusă segmentarea la nivel de vizitator (anterior era doar nivelul vizită). Împreună cu noile condiții în cascadă, aceasta extinde mult capacitatea de segmentare a GA.

Introducerea meniului ABC de care am scris mai sus nu se rezumă la o reorganizare a rapoartelor în meniul de navigare. A apărut și un raport nou, Channels, care prezintă traficul pe principalele surse, cu rezultate pentru fiecare dintre acestea.

La capitolul rapoarte noi trebuie amintit și de noile rapoarte de demografice, pe bază de vârstă, sex și interese (ultimul despărțit în 3 rapoarte pe tipuri de interese).

demografice

Raportul Goals Overview a fost regândit și permite în plus comparații între evoluția diferitelor obiective (comparație cu alt obiectiv sau cu altă perioadă de timp).

Campaniile de display advertising realizate prin AdWords au început să primească atenție în Analytics. Noul raport GDN Impression Reporting arată impactul afișărilor de ad-uri asupra conversiilor. Au apărut și dimensiuni noi în GA, special pentru display: Above the Fold, Video Played Percent și TrueView.

Nu în ultimul rând, pe final de an au anunțat Content Grouping (o variantă mai simplă la custom variables), raportul Speed Sugestions de sub Site Speed (cu sugestii pentru fiecare pagină din site în parte) și posibilitatea de a folosi din mai multe variabile secundare în rapoartele standard, incusiv variabilele customizate.

Universal Analytics

Anunțat în premieră în toamna lui 2012, UA a devenit disponibil pentru toți utilizatorii în martie 2013, pentru ca în toamnă să fie anunțat și un instrument care să faciliteze trecerea de la versinea actuală la versiunea universal de analytics.

Universal Analytics este în continuare în stadiu beta și nu beneficiază de toate funcționalitățile din GA, printre cele mai importante fiind remarketingul.

Attribution Modeling

Este un alt capitol cu care GAnalytics a ieșit în față în ultimii ani. În 2013 a trecut și spre media mix modeling, prin noul instrument Data-Driven Attribution (disponibil doar clienților GA Premium). În schimb, Model Comparison Tool este un instrument nou disponibil în toate conturile. Cel din urmă este foarte util deoarece compară modelele de atribuire și evidențiază diferențele dintre acestea.

Alte funcționalități

Ultimul an a adus și alte features utile pentru utilizatorii GA, precum:

  • nou management al permisiunilor pentru utilizatori
  • istoric cu schimbările din cont
  • event tracking automat (fără intervenție asupra codului) prin Google Tag Manager
  • o nouă platformă face legatăra AdWords – Analytics; principala îmbunătățire e că va recunoaște o campanie chiar dacă între timp i se schimbă numele
  • mai multe API-uri noi – de notat Content Experiments API care permite integrarea Google Analytics cu instrumente mai avansate pe partea de testing, precum și AdSense API
  • 19 filtre noi pentru profile (Is a mobile device, Is a tablet, Mobile brand name, Mobile model name, Mobile marketing name, Mobile pointing method, Mobile has QWERTY keyboard?, Mobile is NFC supported?, Mobile has cellular radio?, Mobile has wifi?, Social network, Social action, Social action target, Hit type, Internal search term, Internal search type, Browser size, IP version și Local currency code)
  • noi versiuni la mobile analytics și o integrare mai bună cu Google Play

Google Analytics a făcut pași și la capitolul marketing de produs, lansând Google Analytics Solutions Gallery și Analytics Academy. Ultima este o platformă online de cursuri, la moment pentru începători în GA. Nu trebuie ratat nici glosarul cu toate metricile și dimensiunile.

Etichete: , ,