Dacă ai vizitat acest site în ultimul timp, ai observat un widget prin intermediul căruia te întrebam despre ce ai vrea să citești în următoarele articole pe care le public. Am folosit pentru asta Lead Converter, o soluție de widget-uri gândite în primul rând pentru optimizarea conversiilor, dar care pot fi folosite și în alte scopuri, așa cum am făcut eu (pot fi folosite inclusiv drept soluție de live chat / live support cu vizitatorii).

lead-converter-logo

Se inserează o singură dată un tag în codul sursă al paginilor, după care direct din interfață se pot crea widget-uri și urmări statistici despre traficul site-ului și performanța widtet-urilor.

Widget-uri în Lead Converter

În prezent există 7 tipuri de widget-uri din care să îți alegi. Când am început să testez acest tool erau 6, așa că e posibil în viitor numărul lor să mai crească. Poate fi pusă o bară deasupra site-ului, pot fi puse într-un colț widget-uri care să anunțe o ofertă, să adreseze întrebări cu răspuns deschis sau închis (variante de răspuns), pot fi create overlay-ere care să adune adresele de mail de la utilizatori și să le trimită direct la servicii gen MailChimp sau overlayere care să anunțe ofertă (inclusiv oferirea unui ebook).

Widget-urile au și modul de live chat, astfel că dacă ești online atunci când primești un mesaj printr-un widget îi poți răspunde și poți începe o conversație. Dacă vizitatorul a ieșit între timp, va vedea mesajul tău la următoarea sa vizită. De asemenea, poți marca mesajele primite drept rezolvate sau nerezolvate.

Toate widget-urile sunt personalizabile la nivel de conținut (text, imagine), de design (culori, gradient, font) și audiență. Cea din urmă se referă la cine să vadă textul și aș adăuga aici că Lead Converter are opțiuni avansate de segmentare.

segmentare-widget

Segmentarea

În imaginea de mai sus se pot vedea opțiuni de segmentare a audienței unui widget. Segmentele se pot crea foarte ușor. Te uiți la statisticile pentru vizitele venite din Twitter? Ai tot acolo și un buton sa creezi un segment exact cu aceste vizite. Un click și gata, ai segmentul. Conversiile se setează și ele simplu: îi indici pagina încărcată de vizitatori la conversie. Știe și de valoarea conversiei, care îi este trimisă dinamic printr-un tag inserat în pagina Thank you. Tot în această imagine se observă că are și Funnels, și acestea la fel de ușor de setat.

Dincolo de aceste opțiuni pe care le-am mai întâlnit la diverse tool-uri, Lead Converter raportează la nivel de vizitator, nu numai de vizită. Poate să o facă chiar între device-uri dacă acel vizitator a fost identificat măcar odată de pe fiecare device (de exemplu, prin introducerea unei adrese de email în schimbul unui ebook).

A/B Testing

Un widget poate avea diverse variante, diferențele între ele putând fi setate în funcție de oricare dintre elementele care am scris mai sus că sunt personalizabile. De exemplu, pot avea același text, dar design diferit sau invers. Sunt disponibile statistici generale pentru widget, dar și pentru fiecare variantă testată.

Analytics

Am văzut deja că Lead Converter știe de segmente, conversii, funnels, A/B testing și identificare vizitatori. Trebuie menționat că există un dashboard în care pot fi văzute statistici precum vizite, conversii, rată de conversie, venituri, vizitatori (noi / reveniți), sursă vizită. Fiecare vizită este prezentată într-un tabel pe o linie separată împreună cu informații ca email vizitator, loc, timp vizită (data și ora la care s-a efectuat vizita), sursă vizită, număr de vizite pentru acel vizitator și informații despre navigarea în fiecare din vizitele anterioare, precum și conversii și venituri pe acel vizitator. În dashboard mai există și un grafic în care sunt comparate vizitele din diverse surse, surse ce pot fi și definite (poate vrei toate vizitele din social media sau doar dintr-o anumita rețea).

Există flexibilitate și la alegerea perioadei de timp pentru dashboard, foarte interesantă fiind aici opțiunea Now, prin care oferă live analytics pentru site.

Statisticile și segmentarea pot fi extinse prin intermediul tab-ului Engagement, unde pe baza definirii unor activități și rapoarte poate fi urmărit un anumit comportament în site.

engagement-lead-converter

Accesibilitatea

Așadar, Lead Convertor oferă o mulțime de funcționalități care pot fi setate ușor din interfață. Trebuie amintit că acest tool este plătit doar la acțiune, adică doar atunci când cineva interacționează cu widget-ul (de exemplu, răspunde la un sondaj pe care l-ai creat în widget). Pe același cont pot fi adăugate mai multe site-uri și pentru toate veți avea statisticile și celelalte features (dacă nu e cont demo, care are ceva restricții).

Toate astea îl fac un tool potrivit pentru site-uri mici și medii (mă gândesc că site-urile mari au resurse pentru o soluție customizată de wdiget-uri). De asemenea, poate fi folosit de către cei care fac campanii online (de exemplu PPC) pentru a edita ușor landing page-urile cu ofertele/beneficiile momentului, mai ales că pot fi testate diverse variante. Poate fi folosit pe orice tip de site, dovada fiind că eu l-am găsit util pentru blog.

Este un tool nou care urmează să mai fie îmbunătățit, eu am prins ceva update-uri de când îl folosesc. Vor fi probabil mai multe widget-uri și mai multe posibilități de segmentare. Cele din urmă îl vor face și mai util pentru a targeta vizitatorii în diverse faze (retargetare) și pentru a optimiza conversiile.

Etichete: , , , , ,