Măsurarea testelor de usability

Din web analytics aflăm ce se întâmpă în site, din testele de UX Research aflăm de ce se întâmplă, iar prin A/B Testing testăm live ca să aflăm versiunea care aduce rezultatele optime. Dacă despre analytics și A/B Testing am scris mai mult până acum, în acest articol voi trata o metodă de UX Research, în speță usability testing.

User Research reprezintă studiul organizat al obiectivelor, nevoilor și capacităților utilizatorilor în legătură cu un design sau un produs, în scopul îmbunătățirii experienței. Usability testing este metoda principală prin care se determină dacă utilizatorii și-au îndeplinit obiectivele. Indicatorii livrați de majoritatea testelor de acest gen sunt rate de completare, durată task, satisfacție în legătură cu task-ul și cu testul, și erori în aplicație. De asemenea, aceste teste livrează liste cu erori de usaibility, clasificate după frecvență și severitate. Continue reading →

Tags: , , , , , ,

A/B Testing vs. UX Research

Pe internet pot fi găsite multe dezbateri în legătură cu alegerea uneia dintre cele două discipline de research pentru optimizarea proprietăților online. În acest articol vreau să clarific care este „locul” fiecăreia dintre acestea.

Prin A/B Testing se descoperă variata unei pagini care produce cele mai mari venituri. Este o idee care atrage din ce în ce mai multe persoane care lucrează în online, pe măsură ce tool-urile de testare se simplifică.

UX Research reunește mai multe tehnici diferite de cercetare, în scopul de a îmbunătăți experiența online a utilizatorilor. Și pentru că există confuzii, usability testing se referă doar la una dintre tehnicile de user experience research, deci cele două nu sunt sinonime. Mai multe despre usability testing într-un articol viitor, pentru că nu vreau să complic lucrurile.  Continue reading →

Tags: , , , , ,

Analiza rezultatelor testelor

Există un lucru mai rău decât să nu testezi și acesta este să interpretezi greșit rezultatele testelor. Odată ce începi să testezi colegii vor veni cu întrebări de genul să folosim poze cu oameni sau cu produse? Tentația celor mai mulți este să se poziționeze ca experți în organizație și să aibă un răspuns ad-hoc la fiecare întrebare. Din păcate, multre dintre aceste răspunsuri sunt greșite. Să vedem cum putem evita aceste greșeli! Continue reading →

Tags: , , ,

Ipoteze pentru testare

În ultimul articol despre testare am scris cum stabilești prioritizarea paginilor de testat. Cifrele din analytics și testele de usability te ajută să identifici paginile cu probleme. Să vedem care sunt următorii pași!

Probleme în site

Identificarea paginilor cu probleme nu este suficientă. Trebuie să sapi mai adânc și să găsești problemele existente în fiecare pagină. Poate că o pagină nu are call to action, designul folosit nu inspiră încredere sau formularul este greu de completat. Astfel de probleme pot fi aflate de la utilizatori simpli ai site-ului sau de la specialiști cu experiență. Bine ar fi să nu te iei doar după cei din urmă și să parcurgi ambele etape. Atenție și la specialiștii pricepuți la toate, s-ar putea să nu fie foarte buni la nimic, deci e mai bine să apelezi la specialiști în fiecare activitate (ex: design, analiză date, copywriting).

Oportunități de optimizare

Problemele sunt oportunități. Testăm pentru că știm că e loc de îmbunătățiri. Dacă am identificat că problema e formularul prea lung, putem testa cum va funcționa dacă vom renunța la anumite câmpuri din el. Foarte mulți se opresc aici, când au găsit soluția la problemă, însă aceasta este doar ipoteza pentru testare. Continue reading →

Tags: , ,