Datele din Google Analytics în R

R este cel mai popular limbaj de programare open source folosit pentru analiza datelor. Luna trecută, Stack Overflow anunța că secțiunea lor dedicată acestui limbaj a avut în ultimii 5 ani una dintre cele mai ridicate rate de creștere, comparativ cu secțiunile dedicate celorlalte limbaje. Aceeași sursă l-a numit și limbajul cu cei mai puțini oameni cărora nu le place să lucreze cu el 😊 Desigur, trebuie ținut cont că are o bază mai mică de utilizatori, ceea ce este absolut normal, fiind un limbaj nișat.

Mai important, este un limbaj robust cu o comunitate solidă. A apărut în urmă cu 24 de ani pentru a fi folosit de statisticieni, iar în prezent avem aproximativ 12.000 de pachete create de comunitate, și asta doar pe site-ul „oficial”. Un pachet este o colecție de funcții care extinde capabilitățile limbajului. Pentru a observa creșterea, trebuie menționat că în iunie s-a atins cifra rotundă de 10.000 de pachete, în fiecare săptămână lansându-se câteva titluri interesante. De exemplu, în urmă cu o lună a apărut officer, un pachet care exportă din R grafice editabile pentru documentele Microsoft Office.

De ce am vrea datele noastre din Google Analytics în R? În primul rând, avem o flexibilitate mai mare pentru prelucrarea acestora. Cum spuneam mai spus, în R avem pachete pentru orice fază din analiza datelor, de la curățare și transformare, la modelare statistică, raportare și vizualizare de date și chiar generare de predicții și machine learning. Continue reading →

Tags: , ,

Tag unic pentru serviciile Google

O provocare mai veche a celor de la Google este crearea unui singur cod pentru toate serviciile lor de marketing online. Imaginați-vă un singur cod în site pentru analytics, remarketing și măsurare conversii. Este o funcționalitate cerută și de clienții mari, care sunt nevoiți să lucreze cu mulți terți.

Ideea unui tag unic pare să prindă contur. În prezent, este testat un cod care să funcționeze cu Google Analytics, AdWords și Firebase.

Continue reading →

Tags: , , ,

Implementarea de Date Structurate cu Google Tag Manager

Vrei să adaugi structured data în website-ul tău şi nu ai acces sau abilităţile de programare specifice pentru a implementa acest lucru? Nu trebuie să îţi faci griji, există o soluţie simplă şi elegantă prin care poţi adauga schema.org markups JSON-LD prin Google Tag Manager.

Cristian Bălău, Marketing Specialist la Evonomix, pasionat de SEO şi content marketing ne va explica în tutorialul de mai jos cum să facem acest lucru.

Continue reading →

Tags: , , , ,

Probleme cu auto-event listeners?

Scriam în articolul despre Google Tag Manager că este un produs tânăr de la care încă se așteaptă diverse funcționalități. Între timp, Google a dat drumul la versiunea beta pentru GTM 2.0. Mai multe despre aceasta voi scrie într-un articol separat când va fi o versiune finală, lucru care este așteptat să se întâmple la începutul lui 2015.

Una dintre funcționalitățile principale din GTM este auto-event trackingul. Din versiunea 2.0, nu va mai fi nevoie de un tag separat pentru auto-event listeners și nu va mai trebui să specificăm că event-ul este un click, deci lucrurile se îmbunătățesc. Dar indiferent de versiune, sunt des întâlnite cazurile în care auto-event tracking-ul nu transmite date. Acest articol vine cu o rezolvare punctuală la una dintre principalele probleme în lucrul cu GTM.

Cum funcționează

Pentru a nu fi pus câte un listener în fiecare loc din pagină pe care se poate da click, se pune unul singur într-un document, iar event-ul este propagat până la acesta. Concret, dacă listener-ul este la începutul tag-ului <body>, iar event-ul are loc cu câteva tag-uri mai jos în document, el se propagă în sus până ajunge la listener. De aici intervin și problemele, pentru că propagarea poate fi întreruptă în orice moment. jQuery este cea mai populară librărie de JavaScript, iar aceasta nu permite propagarea event-ului. Problema este des întâlnită la dynamic HTML. Continue reading →

Tags: , , , , ,

Noțiuni de Google Tag Manager

Sistemele de tag management au apărut din nevoia de a gestiona și a controla ușor numărul tot mai mare de coduri (tag-uri) care se adaugă în aplicații pentru a funcționa cu diverse servicii (ex: analytics, retargeting, testing, personalizări, sondaje, feedback, heatmaps, recomandări de produse etc.). Cu un astfel de sistem, în paginile site-lui este adăugat tag-ul unui container, după care celelalte tag-uri sunt adăugate în container din interfață, fără a mai face modificări la codul site-ului.

Majoritatea furnizorilor importanți de soluții de analytics au în portofoliu și un produs de tag management, dar acestea au devenit mai populare de când Google a lansat și oferit gratuit Google Tag Manager (GTM). A fost lansat în octombrie 2012, dar funcții avansate precum auto-event tracking au apărut din octombrie 2013 sau sunt încă așteptate, deci putem spune că este un produs tânăr. Continue reading →

Tags: , , , ,