Probleme cu auto-event listeners?

Scriam în articolul despre Google Tag Manager că este un produs tânăr de la care încă se așteaptă diverse funcționalități. Între timp, Google a dat drumul la versiunea beta pentru GTM 2.0. Mai multe despre aceasta voi scrie într-un articol separat când va fi o versiune finală, lucru care este așteptat să se întâmple la începutul lui 2015.

Una dintre funcționalitățile principale din GTM este auto-event trackingul. Din versiunea 2.0, nu va mai fi nevoie de un tag separat pentru auto-event listeners și nu va mai trebui să specificăm că event-ul este un click, deci lucrurile se îmbunătățesc. Dar indiferent de versiune, sunt des întâlnite cazurile în care auto-event tracking-ul nu transmite date. Acest articol vine cu o rezolvare punctuală la una dintre principalele probleme în lucrul cu GTM.

Cum funcționează

Pentru a nu fi pus câte un listener în fiecare loc din pagină pe care se poate da click, se pune unul singur într-un document, iar event-ul este propagat până la acesta. Concret, dacă listener-ul este la începutul tag-ului <body>, iar event-ul are loc cu câteva tag-uri mai jos în document, el se propagă în sus până ajunge la listener. De aici intervin și problemele, pentru că propagarea poate fi întreruptă în orice moment. jQuery este cea mai populară librărie de JavaScript, iar aceasta nu permite propagarea event-ului. Problema este des întâlnită la dynamic HTML. Continue reading →

Tags: , , , , ,

Noțiuni de Google Tag Manager

Sistemele de tag management au apărut din nevoia de a gestiona și a controla ușor numărul tot mai mare de coduri (tag-uri) care se adaugă în aplicații pentru a funcționa cu diverse servicii (ex: analytics, retargeting, testing, personalizări, sondaje, feedback, heatmaps, recomandări de produse etc.). Cu un astfel de sistem, în paginile site-lui este adăugat tag-ul unui container, după care celelalte tag-uri sunt adăugate în container din interfață, fără a mai face modificări la codul site-ului.

Majoritatea furnizorilor importanți de soluții de analytics au în portofoliu și un produs de tag management, dar acestea au devenit mai populare de când Google a lansat și oferit gratuit Google Tag Manager (GTM). A fost lansat în octombrie 2012, dar funcții avansate precum auto-event tracking au apărut din octombrie 2013 sau sunt încă așteptate, deci putem spune că este un produs tânăr. Continue reading →

Tags: , , , ,

Content Grouping în Google Analytics

Gruparea conținutului este o funcționalitate majoră apărută anul acesta în Google Analytics. De la început trebuie clarificat că gruparea de conținut este diferită de dimensiunile / variabilele customizate, deși funcționează asemănător. Mai jos o sa vedem asemănări și diferențe, precum și când trebuie folosită fiecare dintre acestea.

Într-un profil de GA avem la dispoziție 5 grupări, dar fiecare grupare poate conține un număr nelimitat de grupuri. Altfel spus, grupările sunt un fel de categorii pentru grupurile alese. La rândul lor, grupurile conțin pagini. Este important de știut că o pagină poate fi într-un singur grup la un moment dat. Continue reading →

Tags: , , ,

Transferul la Universal Analytics, pas cu pas

universal-analyticsUniversal Analytics este cea mai nouă versiune de Google Analytics și reprezintă un update major pentru că schimbă complet modul în care sunt colectate și procesate datele (față de alte update-uri, care veneau cu schimbări numai la modul de afișare). Am scris deja despre principalele schimbări atunci când a fost anunțat inițial (octombrie 2012) și când a intrat în public beta (martie 2013).

Săptămâna trecută a fost anunțată prima versiune finală de universal analytics, care suportă toate funcționalitățile din versiunea „clasică” de GA, așa că acum putem transfera conturile de Google Analytics la UA în siguranță. Printre funcționalitățile aduse în premieră pe universal analytics găsim acum analytics remarketing, rapoartele despre audiență, suport pentru versiunea premium (plătită) și suport pentru Google Tag Manager. Continue reading →

Tags: , , ,

Calitatea datelor din web analytics

Unul dintre motivele pentru care datele din web analytics nu sunt folosite în anumite organizații este că nu ar fi corecte. Se vorbește foarte mult despre faptul că analytics raportează greșit, analytics face sampling etc.

ruleta

De unde vin problemele

Nimeni nu poate nega că există diferențe între cifrele raportate de diferite tool-uri de analytics, între analytics și datele interne, între analytics și furnizorii de publicitate online etc. Pentru început, să afăm motivele pentru care apar aceste diferețe în majoritatea cazurilor! Continue reading →

Tags: , , ,