Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking este unul dintre cele mai vechi și mai cunoscute instrumente de SEO analytics din lume. A fost lansat în 2002 ca un software pentru desktop, iar de aproximativ un an există și în versiunea cloud. În acest articol voi prezenta versiunea cloud, chiar dacă, fiind mai nouă, nu are încă toate funcționalitățile versiunii desktop. Versiunea cloud are și avantaje, precum IP-uri variate pentru verificat motoarele de căutare și design responsive adaptat pentru orice rezoluție. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Search fără keywords

Google nu a fost între primii furnizori de web analytics. Totuși, a primit meritele că a democratizat domeniul făcând datele web accesibile. Tot Google a evanghelizat cu fiecare ocazie analiza datelor. Ne-a spus că putem găsi insight-uri valoroase analizând liste de cuvinte cheie, până într-o zi în care a încetat să ni le mai ofere.

(not provided)

Toată lumea a aflat de (not provided), textul care apare în analytics în locul cuvintelor cheie. Acum se întâmplă pentru ~90% din vizitele venite din motoare de căutare. E de așteptat ca în curând să ajungă la 100%, deci întuneric total în rapoartele cu informații despre keywords din vizite organice. Problema este în toate tool-urile de analytics, precum și în cele de analizat competiția web sau de SEO, pentru că Google Search nu mai transmite informațiile. Se așteaptă ca și alte motoare de căutare să facă la fel în viitor. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Noutăți de la Yahoo! și Google

Yahoo! Web Analyics 10.3.18

Ultima versiune de YWA a venit cu îmbunătățiri pentru pentru tracking-ul traficului mobil. A apărut posibilitatea segmentării pe următoarele criterii: Mobile, Tablet, TV și Desktop. Alte dimensiuni introduse sunt: rețea mobilă, producător și model. Campaniile pot fi și ele segmentate după toate aceste criterii.

O altă noutate pt YWA este începerea unui redesign, produsul fiind considerat având o interfață învhechită. Așteptăm mai multe schimbări din această serie în următoarele versiuni.

 

Mici schimbări la Google Analytics

Și produsul Google a anunțat câteva mdificări în ultimele săptămâni:

  • Butonul „Customize”  a apărut deasupra rapoartelor standard. Astfel, se poate crea un raport customizat făcând modificări la unul standard. Din păcate, nu este disponibil în toate rapoartele standard
  • Update la modul în care raportează motoarele de căutare. Până acum era un bug care făcea ca existența cuvântului „search” în URL să atribuie vizita motorului de căutare search.com. A fost rezolvat bug-ul și a „învățat” câteva noi motoare de căutare regionale din Japonia și Norvegia
  • Un update și la rapoartele de SEO (cele pe care le preia din Webmaste Tools): poziția în motoarele de căutare nu va mai fi media pozițiilor ocupate, ca până acum, ci cea mai bună poziție ocupată. Nu cred că e o schimbare în bine; eventual, puteau păstra ambii indicatori
  • Interfața disponibilă în 9 noi limbi, inclusiv română. Funcționează din decembrie, acum a devenit oficial. Moneda noastră încă nu o știe.

 

Etichete: , , , , , ,

Webmaster Tools în Google Analytics

Google a mai făcut un pas spre integrarea serviciilor proprii, oferind datele din Webmaster Tools și în Analytics, sub grupul de rapoarte numit Search Engine Optimization. Astfel, sunt 4 rapoarte noi în Google Analytics: Queries (căutări), Landing Pages (pagini de destinație din Google Search), Geographycal Summary (țara) și Google Property (motorul de căutare folosit – ex. Google Images). Nimic despre link-uri, totuși…

Desigur, pentru a avea acces la noile rapoarte trebuie să fi configurat ambele servicii și să ai acces la ele în același cont. Interesant este că nici în acest caz nu face legătura automat, utilizatorul fiind nevoit să îi indice cu ce site din Webmaster Tools să lege un profil de Analytics 🙂

Noile dimensiuni nu pot fi folosite la crearea de rapoarte customizate. Cred că în curând vom avea un update în acest sens, moment din care această integrare va fi cu adevărat utilă pentru că vom putea observa corelații între datele de SEO și alte dimensiuni ale site-ului.

Etichete: , , , , , ,

Open Site Explorer, versiunea 3

Open Site Explorer este un instrument foarte cunoscut în rândul specialiștilor SEO. Este unul dintre principalele servicii folosite pentru descoperirea și analiza link-urilor, oferit de nu mai puțin celebrii de la SEOmoz.

Versiunea 3 vine cu:

  • design nou (imaginea de sus)
  • social metrics (fb shares, fb likes, tweets, +1s)
  • compararea a până la 5 site-uri simultan (imaginea de mai jos)
  • secțiunea de rapoarte avansate are acum mai multe opțiuni de filtrare a datelor

Update și la Linkscape

Linkscape este oferit tot de către SEOmoz. El încearcă să indexeze web-ul pentru a obține datele despre site-uri pe care le au și motoarele de căutare. Pe aceste date se bazează și Open Site Explorer. Așadar, este important numărul paginilor pe care ei reușesc să le indexeze dacă le folosești tool-urile.

Săptămâna aceasta au anunțat că au ajuns la 58.2 miliarde pagini indexate (cu 47% mai multe decât luna trecută!) și 637 milioane subdomenii.

Sunt interesante și alte statistici anunțate de ei cu aceeași ocazie: 9,5% din paginile indexate folosesc rel=canonical, iar numărul mediu de link-uri dintr-o pagină este de 78.64 (dintre care 13.32 sunt link-uri externe și celelalte interne).

 

Informații și imagini preluate de pe blogul SEOmoz.