AdBlock, Noul Standard

Subiectul AdBlock a fost mult dezbătut în ultimii doi ani. În 2015, Apple anunța că va permite aplicațiile de tip AdBlock în iOS. În România, studiile date publicității arată o penetrare importantă, între 20 și 30% la începutul acestui an, dar și în creștere rapidă, a plugin-urilor care blochează publicitatea online, lucru care a generat multe articole și pe plan local.

Anul acesta a venit o altă veste: Chrome și Safari vor conține AdBlock. Cele două browsere sunt folosite pentru a încărca 2 din 3 pagini web. Altă statistică: primele 2 sisteme de operare de pe care este accesată Wikipedia sunt Android și iOS, sisteme care vin cu browserele Chrome și Safari. Știu, schimbarea va fi la început în versiunile pentru desktop, dar cât credeți că va dura până când va fi extinsă la toate versiunile de Chrome și Safari?

Cred că trebuie să ne obișnuim cu noua realitate: folosirea de AdBlock va deveni standard. Continue reading →

Tags: ,

Adobe Advertising Clould

După Marketing Cloud și Analytics Cloud, în portofoliul de produse Adobe a apărut și Advertising Cloud. Și dacă Analytics Cloud a apărut după ce au achiziționat Omniture, Advertising Cloud vine după ce în noiembrie au achizițonat TubeMogul, un DSP care era deja listat pe bursă.

Despre platforma Advertising Cloud și alte noutăți de la summit-ul anual de digital marketing al Adobe, citiți în continuare! Continue reading →

Tags: , , , , ,

Google, Facebook, Advertising

Piața locală de publicitate online este dominată de Google și Facebook, care atrag cele mai mari bugete, lucru care se întâmplă și la nivel global. Într-o piață în creștere, partea jucătorilor locali este în scădere și asta creează multe frustrări. De aici, în discuții cu oameni care lucrează la câte o rețea locală de publicitate (termen generic care poate include și regii, publisheri sau rețele de afiliere), poți auzi lucruri precum „ani de zile, Google / Facebook nu a venit cu nimic nou”. Prima dată m-am mirat să aud această afirmație, a doua oară m-a pus pe gânduri. Se pare că există în industrie oameni care au această părere, motiv pentru care o să fac un rezumat cu principalele noutăți, și mai ales direcții, în care se îndreaptă Google AdWords și Facebook Ads: Continue reading →

Tags: , , , , ,

Plata la performanță

Marketing cu plata la performanță, la rezultate sau la vânzare sunt câteva dintre formulele pe care le auzim tot mai des de la furnizori. Indiferent dacă vând publicitate online, platforme de ecommerce, email marketing sau servicii de implementare, aceștia ne promit că vom plăti doar pentru rezultate. Am putea crede că în digital se face numai marketing de performanță și toate acțiunile sunt profitabile pentru beneficiar. Dar cât de corecte sunt afirmațiile despre plata la rezultate?

Continue reading →

Tags: , , , , ,