10 Noutăți Primite de Google Analytics în 2015

La fiecare final de an fac o listă cu cele mai importante update-uri la produsul Google Analytics. Poți verifica listele din anii trecuți (2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009). Anul acesta m-am limitat la cele mai importante 10 funcționalități noi și le-am grupat cronologic: Continue reading →

Tags: , , , , , ,

Canale de marketing în Google Analytics

Sursele de trafic sunt prezentate în Google Analytics în funcție de parametrii sursă și modalitate (pentru cei cu interfața în engleză, source și medium). Primul se referă la originea traficului, în timp ce al doilea la categoria de trafic. De exemplu, pentru sursa facebook.com, putem avea în același timp modalitățile referral, social și ad. Pentru campaniile proprii, avem posibilitatea să personalizăm acești parametri.

În practică, se ajunge la un număr mare de surse de trafic, multe dintre ele neintuitive pentru cei care nu le utilizează frecvent. Din acest motiv a apărut o prezentare nouă și simplificată a surselor de trafic, organizate în canale standard / default channels. Acestea încearcă să grupeze toate sursele de trafic în 8 canale, cu nume intuitive Totuși, noul mod de prezentare nu a prins foarte bine, poate pentru că unele întrebări nu au primit răspunsuri. De exemplu, facebook.com este grupat în canalul Social sau în canalul Referral? La astfel de întrebări o să încerc să răspund mai jos.

Continue reading →

Tags: , ,

Update-uri utile în Google Analytics

Google Analytics anunță noi funcționalități cu o viteză de invidiat, motiv pentru care până și eu am încetat să mai scriu despre toate acestea pe blog. Din când în când sunt unele majore sau foarte utile, și atunci semnalez apariția lor. Să vedem câteva opțiuni utile care au apărut de la începutul acestui an în GAnalytics!

Continue reading →

Tags: , , , ,

Content Grouping în Google Analytics

Gruparea conținutului este o funcționalitate majoră apărută anul acesta în Google Analytics. De la început trebuie clarificat că gruparea de conținut este diferită de dimensiunile / variabilele customizate, deși funcționează asemănător. Mai jos o sa vedem asemănări și diferențe, precum și când trebuie folosită fiecare dintre acestea.

Într-un profil de GA avem la dispoziție 5 grupări, dar fiecare grupare poate conține un număr nelimitat de grupuri. Altfel spus, grupările sunt un fel de categorii pentru grupurile alese. La rândul lor, grupurile conțin pagini. Este important de știut că o pagină poate fi într-un singur grup la un moment dat. Continue reading →

Tags: , , ,