Google Data Studio

În urmă cu un an se anunța oficial Google Analytics Suite, mai mult ca o promisiune că vor completa suita de digital analytics cu noi produse. Unul dintre acestea era Data Studio, a cărui versiune beta este disponibilă de aproximativ o săptămână și utilizatorilor din România.

Google Data Studio este un produs cu care pot fi create dashboard-uri vizuale. Este o zonă în care Google este în urma competiției. Fără să îl comparăm cu produsele de vizualizare de date sau de analytics vizual, care sunt mult mai complexe, inclusiv produsele de digital analytics de la concurenți vin cu funcționalități mai bune pe creat rapoarte vizuale față de Google Analytics.

Așa a apărut nevoia pentru Data Studio, un produs care beneficiază de avantajele cu care ne-au obișnuit produsele Google: interfață ușor de utilizat, versiune gratuită și integrare simplă cu alte produse de la Google (detalii mai jos). Continue reading →

Tags: , , ,

Google Analytics în 2016

Mi-am făcut un obicei din a consemna cele mai importante update-uri și noutăți aduse de Google Analytics în ultimul an. Postările din anii anteriori sunt aici: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. Haideți să vedem cum arată lista pentru anul care tocmai a trecut:

Google Analytics Suite

La finalul anului 2015, scriam că mă aștept ca Google Analytics să treacă de la un produs la o suită de produse, la fel cum oferă concurenții din zona enterprise. Anunțul privind noile produse de analytics și optimizare de la Google nu s-a lăsat mult așteptat și a fost făcut în martie, pentru ca lansarea primelor produse noi să aibă loc în august 2016. O listă cu toate produsele enterprise găsiți aici. Multe dintre ele vor avea și o versiune limitată, oferită gratuit. Continue reading →

Tags: , , ,

Google Analytics 360 Suite

După cum așteptam, Google și-a lansat un nou produs de A/B Testing și odată cu el a anunțat suita de produse de analytics, numită Google Analytics 360 Suite. Iată ce trebuie să știi în acest moment despre suita anunțată ieri de Google! Continue reading →

Tags: , , , , , ,

Browser Size în Google Analytics

În Google Analytics a apărut recent o nouă dimensiune, numită Browser Size (sau Dimensiune de Browser, pentru cei cu interfața în limba română). Google a mai avut un serviciu cu același nume, bazat pe In-Page Analytics, dar cum spuneam, de data aceasta este vorba de o dimensiune disponibilă în rapoartele din GAnalytics.

Primul lucru care trebuie știut este că Browser Size este o dimensiune diferită de Screen Resolution. Continue reading →

Tags: , , , , , ,

10 Noutăți Primite de Google Analytics în 2015

La fiecare final de an fac o listă cu cele mai importante update-uri la produsul Google Analytics. Poți verifica listele din anii trecuți (2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009). Anul acesta m-am limitat la cele mai importante 10 funcționalități noi și le-am grupat cronologic: Continue reading →

Tags: , , , , , ,