Datele din Google Analytics în R

R este cel mai popular limbaj de programare open source folosit pentru analiza datelor. Luna trecută, Stack Overflow anunța că secțiunea lor dedicată acestui limbaj a avut în ultimii 5 ani una dintre cele mai ridicate rate de creștere, comparativ cu secțiunile dedicate celorlalte limbaje. Aceeași sursă l-a numit și limbajul cu cei mai puțini oameni cărora nu le place să lucreze cu el 😊 Desigur, trebuie ținut cont că are o bază mai mică de utilizatori, ceea ce este absolut normal, fiind un limbaj nișat.

Mai important, este un limbaj robust cu o comunitate solidă. A apărut în urmă cu 24 de ani pentru a fi folosit de statisticieni, iar în prezent avem aproximativ 12.000 de pachete create de comunitate, și asta doar pe site-ul „oficial”. Un pachet este o colecție de funcții care extinde capabilitățile limbajului. Pentru a observa creșterea, trebuie menționat că în iunie s-a atins cifra rotundă de 10.000 de pachete, în fiecare săptămână lansându-se câteva titluri interesante. De exemplu, în urmă cu o lună a apărut officer, un pachet care exportă din R grafice editabile pentru documentele Microsoft Office.

De ce am vrea datele noastre din Google Analytics în R? În primul rând, avem o flexibilitate mai mare pentru prelucrarea acestora. Cum spuneam mai spus, în R avem pachete pentru orice fază din analiza datelor, de la curățare și transformare, la modelare statistică, raportare și vizualizare de date și chiar generare de predicții și machine learning. Continue reading →

Tags: , ,

Tag unic pentru serviciile Google

O provocare mai veche a celor de la Google este crearea unui singur cod pentru toate serviciile lor de marketing online. Imaginați-vă un singur cod în site pentru analytics, remarketing și măsurare conversii. Este o funcționalitate cerută și de clienții mari, care sunt nevoiți să lucreze cu mulți terți.

Ideea unui tag unic pare să prindă contur. În prezent, este testat un cod care să funcționeze cu Google Analytics, AdWords și Firebase.

Continue reading →

Tags: , , ,

Google Data Studio

În urmă cu un an se anunța oficial Google Analytics Suite, mai mult ca o promisiune că vor completa suita de digital analytics cu noi produse. Unul dintre acestea era Data Studio, a cărui versiune beta este disponibilă de aproximativ o săptămână și utilizatorilor din România.

Google Data Studio este un produs cu care pot fi create dashboard-uri vizuale. Este o zonă în care Google este în urma competiției. Fără să îl comparăm cu produsele de vizualizare de date sau de analytics vizual, care sunt mult mai complexe, inclusiv produsele de digital analytics de la concurenți vin cu funcționalități mai bune pe creat rapoarte vizuale față de Google Analytics.

Așa a apărut nevoia pentru Data Studio, un produs care beneficiază de avantajele cu care ne-au obișnuit produsele Google: interfață ușor de utilizat, versiune gratuită și integrare simplă cu alte produse de la Google (detalii mai jos). Continue reading →

Tags: , , ,

Google Analytics în 2016

Mi-am făcut un obicei din a consemna cele mai importante update-uri și noutăți aduse de Google Analytics în ultimul an. Postările din anii anteriori sunt aici: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. Haideți să vedem cum arată lista pentru anul care tocmai a trecut:

Google Analytics Suite

La finalul anului 2015, scriam că mă aștept ca Google Analytics să treacă de la un produs la o suită de produse, la fel cum oferă concurenții din zona enterprise. Anunțul privind noile produse de analytics și optimizare de la Google nu s-a lăsat mult așteptat și a fost făcut în martie, pentru ca lansarea primelor produse noi să aibă loc în august 2016. O listă cu toate produsele enterprise găsiți aici. Multe dintre ele vor avea și o versiune limitată, oferită gratuit. Continue reading →

Tags: , , ,