Content Grouping în Google Analytics

Gruparea conținutului este o funcționalitate majoră apărută anul acesta în Google Analytics. De la început trebuie clarificat că gruparea de conținut este diferită de dimensiunile / variabilele customizate, deși funcționează asemănător. Mai jos o sa vedem asemănări și diferențe, precum și când trebuie folosită fiecare dintre acestea.

Într-un profil de GA avem la dispoziție 5 grupări, dar fiecare grupare poate conține un număr nelimitat de grupuri. Altfel spus, grupările sunt un fel de categorii pentru grupurile alese. La rândul lor, grupurile conțin pagini. Este important de știut că o pagină poate fi într-un singur grup la un moment dat. Continue reading →

Tags: , , ,

Insight-uri din Site Search

Căutările interne sunt o sursă inepuizabilă de informații. Plecând de la cuvintele pe care utilizatorii le-au scris în căsuța de căutare meniu-site-searchdin site-ul nostru, putem afla ce îi interesează și ce așteptări au de la site. Am mai scris pe acest subiect articole despre cum se setează rapoartele în Google Analytics și cum să interpretăm informațiile oferite de acestea.

Curățarea rezultatelor

Înainte de a ne apuca de analiză, trebuie să ne asigurăm că avem date corecte. Pe lângă problemele de implementare, ne mai putem lovi aici de diverși parametri care duplică anumite căutări (aceeași căutare cu diverși parametri e văzută ca mai multe căutări diferite). Continue reading →

Tags: , , , , , , ,

Notorietatea de brand

Brand awareness sau notorietatea de brand este un indicator care nu apare în Google Analytics, HootSuite sau Moz, motiv pentru care este de multe ori ignorat în marketing online.

Notorietatea este capacitatea consumatorului de a își reaminti sau recunoaște un stimul suficient de bine pentru a reacționa la el. Recunoașterea are loc în prezența stimulului, dar reamintirea este mai puternică pentru că are loc și fără stimul. Cumpărarea unui produs are loc după ce consumatorii devin conștienți de el, ceea ce face notorietatea unul dintre cei mai puternici indicatori din marketing. Continue reading →

Tags: , , , , , , ,

Noua segmentare pt vizitatori din Google Analytics

Comportamentul online devine tot mai complex. Nu puține sunt cazurile în care vizitatorii convertesc doar după mai multe vizite în site. Analiza trebuie făcută în aceste cazuri la nivel de utilizator, nu de vizită, cum era tradițional în analytics.

În urmă cu câteva luni, Google Analytics a relansat funcționalitatea segmente avansate (Advanced Segments). Nu este doar o optimizare de interfață cum pare la prima vedere, ci extinde capabilitățile Google Analytics spre analiza la nivel de utilizator de care scriam mai sus, motiv pentru care o consider una dintre cele mai importante îmbunătățiri aduse la Google Analytics în ultinii ani. Continue reading →

Tags: , , , ,

GA: Variabile customizate pentru aplicații Android

Variabilele customizate reprezintă o funcționalitate care lărgește capacitățile tool-ului Google Analytics, de aceea m-am bucurat când cei de acolo au anunțat că de acum le vom putea folosi și în aplicațiile de Android.

Puțini utilizatori știu că pot folosi cele mai multe dintre funcționalitățile GAnalytics și în cazul măsurării site-urilor mobile, aplicațiilor Android și aplicațiilor iPhone.

Câteva exemple oferite de Google despre cum am putea folosi custom variables în aplicațiile Android:

  • segmentarea utilizatorilor în platitori și neplatitori
  • segmentarea după versiunea de aplicație utilizată
  • segmentarea după versiunea de Android folosită
  • utilizarea interfeței
  • poziția telefonului (orizontal / vertical) în care este utilizată mai mult aplicația
  • folosirea altor funcționalități din aplicație

Variabilele customizate se alătură altor funcționaltăți customizate de GA care pot fi folosite în Android SDK, precum segmentare avansată, obiective și raportare customizată.

Tags: , , , ,