Resurse în Analytics

Aproape niciodată nu este deschis subiectul resurselor în analytics. Să ne gândim la un proiect web: neapărat se va vorbi de resursele de programare, de design, poate și de copywriting sau chiar de project management, dar în nici un caz nu se va vorbi de resursele de analytics (poate doar dacă sunt un task la programare, dar nu la asta mă refer acum).

Situația pornește chiar de la persoanele care se ocupă de analytics. De multe ori primim o cerință, iar când este posibil, răspundem cu rezultatele în câteva minute. Asta pentru că sunt cazuri în care avem la dispoziție o interfață prietenoasă în care găsim exact răspunsul de care avem nevoie. Asta îi face pe ceilalți din echipă să creadă că toate task-urile de analytics pot fi rezolvate la fel de repede, lucru complet fals.

Continue reading →

Tags:

Adobe în 2018

Primăvara se anunță noutățile la aplicațiile de marketing și analytics de la Adobe. Printre cele mai importante update-uri de la Adobe Summit 2018 se află apariția unui profil „unificat”, în care companiile pot păstra la un loc toate datele despre utilizatori, date care în mod obișnuit se găsesc în aplicații diferite (CRM-uri, ad servere etc.). În acest profil, datele se actualizează în timp real, astfel încât experiența să fie aceeași în cazul în care utilizatorul folosește aplicații sau device-uri diferite. Există și posibilitatea de a marca anumite câmpuri drept sensibile, pentru a nu fi folosite în marketing, respectând astfel reglementările GDPR.

Launch este un nou produs de tag management. Adobe are de ceva timp un produs enterprise în această zonă, numit Dynamic Tag Management. Launch este generația următoare, un produs creat de la zero. Este un produs gândit pentru API, ceea ce îl face mai flexibil pentru utilizatori. În acest moment Launch este în fază alfa și se lucrează la un proces de migrare care să facă foarte simplă trecerea de la DTM.

În urmă cu un an au anunțat lansarea Sensei, platforma de inteligență artificială. Anul acesta au ținut să lămurească faptul că acesta nu este un AI general, ci este focusat pe 3 direcții:

  • Sensei Experiences – oferă experiențe personalizate pentru utilizatorii finali
  • Sensei Services – pentru developeri
  • Sensei Framework & Tools – pentru data science

Mai jos puteți găsi o listă cu principalele update-uri aduse de Adobe la Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud:

Continue reading →

Tags: , , , ,

Vizualizarea Datelor din Analytics cu ggplot2

ggplot2 este pachetul de vizualizare de date preferat de profesioniștii în R. Pe baza sa a fost creat și un pachet numit ggplot pentru Python. Numele său vine de la „Grammar of Graphics”, un concept introdus de Leland Wilkinson în 1999, concept pe care se bazează și acest pachet.

ggplot2 pare complicat inclusiv pentru cei care cunosc deja noțiuni de scripting și vizualizare de date în R, pentru că are o logică diferită. Mai jos, voi explica simplu cele mai importante noțiuni și cum poți începe să îți creezi grafice pe baza propriilor date.

Continue reading →

Tags: , , ,

Datele din Google Analytics în R

R este cel mai popular limbaj de programare open source folosit pentru analiza datelor. Luna trecută, Stack Overflow anunța că secțiunea lor dedicată acestui limbaj a avut în ultimii 5 ani una dintre cele mai ridicate rate de creștere, comparativ cu secțiunile dedicate celorlalte limbaje. Aceeași sursă l-a numit și limbajul cu cei mai puțini oameni cărora nu le place să lucreze cu el 😊 Desigur, trebuie ținut cont că are o bază mai mică de utilizatori, ceea ce este absolut normal, fiind un limbaj nișat.

Mai important, este un limbaj robust cu o comunitate solidă. A apărut în urmă cu 24 de ani pentru a fi folosit de statisticieni, iar în prezent avem aproximativ 12.000 de pachete create de comunitate, și asta doar pe site-ul „oficial”. Un pachet este o colecție de funcții care extinde capabilitățile limbajului. Pentru a observa creșterea, trebuie menționat că în iunie s-a atins cifra rotundă de 10.000 de pachete, în fiecare săptămână lansându-se câteva titluri interesante. De exemplu, în urmă cu o lună a apărut officer, un pachet care exportă din R grafice editabile pentru documentele Microsoft Office.

De ce am vrea datele noastre din Google Analytics în R? În primul rând, avem o flexibilitate mai mare pentru prelucrarea acestora. Cum spuneam mai spus, în R avem pachete pentru orice fază din analiza datelor, de la curățare și transformare, la modelare statistică, raportare și vizualizare de date și chiar generare de predicții și machine learning. Continue reading →

Tags: , ,

Descriptive Analytics

La începutul anului, treceam în revistă principalele niveluri din analytics: descriptive, diagnostic, predictive și prescriptive analytics. Observam de atunci că majoritatea activităților din digital analytics se încadrează la descriptive analytics. Haideți să aflăm mai multe despre acesta!

Dar ce este descriptive analytics? Nu este o surpriză că sunt multe definiții diferite, dar cel mai mult mi-a plăcut cea care vede în descriptive analytics sinergia dintre date și decizii. Pentru asta, primul pas este obținerea de date de o calitate bună. Da, la fel ca în web analytics.

În funcție de problemele pe care încearcă să le rezolve, avem 3 tipuri de descriptive analytics:

Continue reading →

Tags: , , , ,