La 7 ani de la lansarea primului produs propriu de A/B Testing, Visual Website Optimizer (VWO) vine cu un nou produs, prin care dorește să acopere toate funcționalitățile de optimizarea conversiei, de la măsurare, analiză, planificare teste, testare efectivă și personalizare.

În produsul „clasic” al celor de la VWO, aveam testare, personalizare, un heatmap simplificat și niște sondaje (Surveys & Website Reviews) în stadiu beta. Lista completă a funcționalităților principale adăugate în noul produs, mai jos:

  • Funnels – se pot crea din mai multe obiective pe care le are un site; vizitatorii sunt identificați până la 100 de zile; un exemplu de funnel poate fi format din vizitare site – abonare newsletter – testare gratuită – cumpărare produs
  • Heatmaps avansate – spuneam că până acum aveam la dispoziție ceva simplificat, doar cu modurile de vizualizare Heatmap și Clickmap; acestora li se adaugă acum Clickarea, Scrollmap și Element list (ultimul, un fel de raport cu clickurile pe fiecare link)
  • Recordings – înregistrarea completă a comportamentului pe site în timpul unei vizite
  • Forms – analiza formularelor din site; interesant este că există și modul de auto-detectare a lor; de altfel, toate funcționalitățile noi sunt disponibile într-o interfață prietenoasă, fără implementări suplimentare (față de produsul clasic VWO)

  • Observations – zona de planificare, formată din observații și ipoteze, este lansată de la zero în VWO; în observații se pot strânge idei de teste; există produse speciale pentru planificarea testelor în CRO, dar cred că este mai util să ai informațiile chiar în plaftorma de testare
  • Hypotheses – este un jurnal cu teste și informații despre acestea; desigur, se poate pleca de la observațiile trecute în secțiunea anterioară și la testele desfășurate; interesantă și prioritizarea, deși scorurile sunt introduse de utilizator; zona de ipoteze este foarte utilă în cazul în care mai multe persoane se ocupă de CRO (nu neapărat în același timp)

Ce urmează: testare aplicații mobile

Lista funcționalităților noi nu se oprește aici. În prezent, un număr limitat de utilizatori poate folosi în beta testarea aplicațiilor mobile. Vine de la început atât cu suport pentru aplicații iOS, cât și Android – un avantaj față de alte instrumente de testare. Dezavantajul este că, cel puțin în primă fază, nu există un editor vizual pentru modificările aduse aplicațiilor, deci este nevoie de cunoștințe de programare pentru a crea noi variații.

Funționalitățile intorudse recent în VWO nu sunt revoluțoionare. De fapt, ele există și sunt disponibile de niște ani buni. Ideea de a le integra pe toate într-o platformă de CRO nu este nici ea nouă, dar cred că VWO este în prezent singura platformă care are toate aceste servicii sub același acoperiș. Utilizatorii existenți pot rămâne la serviciile la care aveau acces și până acum (platforma de Web Testing) sau pot plăti diferența pentru a avea acces și la noile funcționalități (platforma de CRO).

Etichete: , , , , ,