După Marketing Cloud și Analytics Cloud, în portofoliul de produse Adobe a apărut și Advertising Cloud. Și dacă Analytics Cloud a apărut după ce au achiziționat Omniture, Advertising Cloud vine după ce în noiembrie au achizițonat TubeMogul, un DSP care era deja listat pe bursă.

Despre platforma Advertising Cloud și alte noutăți de la summit-ul anual de digital marketing al Adobe, citiți în continuare!

Platformă de Advertising

Deși s-a lansat doar luna trecută, Adobe Advertising Cloud se poziționează drept prima platformă independentă de cross-channel advertising, cu accent pe independentă, pentru că ei nu dețin spații proprii de media.

Partea de cross-channel acoperă desktop, mobile, dar și TV sau OOH. Platforma se lansează cu peste 100 de publisheri de calitate, branduri pe care în general nu le găsești în platforme RTB, precum canale TV.

Transparețna este un alt punct cu care se laudă cei de la Adobe. Pentru fiecare site din campanie, există date demografice, de la Nielsen sau comScore, și date despre vizibilitatea reclamelor, măsurate de Integral sau de Moat. Toate acestea sunt real-time.

Advertising Cloud este integrat cu celelalte produse de digital marketing de la Adobe. Astfel, pot fi create segmente în Analytics sau în Audience Manager, pentru ca apoi să fie targetate în campanii. Pentru prima dată, datele first-party din analytics pot fi folosite ca audiență în campanii TV.

Prin această lansare, Adobe ajunge la suită completă de media, cu produse de planning – buying – measurement – optimization.

Activity Map & People Metric în Analytics

Noul modul de in-page analytics se numește Activity Map. Se laudă că ar funcționa cu majoritatea metricelor și chiar segmentelor din analytics, pentru a oferi date live (pentru ultimele 15 minute) sau pentru un anumit interval de timp. Altă deosebire față de instrumentele obișnuite de heatmaps este că zonele din pagină pot fi customizate de client.

Funcționalitatea de customer journey a fost introdusă tot acum, pentru a analiza utilizatorul în diferite vizite. În acest sens a apărut People Metric, la fel, orientat pe vizitatori, nu pe vizite. Cum Unique Visitors măsoară de cele mai multe ori device-uri, a fost nevoie de un nou indicator pentru a măsura persoanele. People Metric folosește statistica pentru a determina numărul de persoane, la fel ca în camapniile de cross-delive advertising. People Metric poate fi folosit inclusiv în Calculated Metrics, de exemplu pentru a urmări veniturile la nivel de persoană. În schimb, la moment nu poate fi folosit în rapoartele grafice predefinite sau pentru segmentare pe baza lui.

Adobe Analysis Workspace & Adobe Campaign

Analysis Workspace este un instrument de raportare și analiză, disponibil în Analytics Cloud, care acum a fost îmbunătățit și inclus și în Adobe Campaign, platforma de direct marketing (vezi imaginea de sus).

În primul rând, Analysis Workspace a devenit și el real-time. Sunt disponibile mai multe filtre noi și se pot face mai ușor comparații într-un raport (de exemplu, compararea mai multor intervale de timp).

La rândul său, Campaign este acum integrat cu Dreamweaver, după ce au observat că cel din urmă este folosit la jumătate dintre campaniile de email marketing.

Testare și Personalizare cu Inteligență Artificială

Testarea paginilor folosind inteligență artificială a fost anunțată și anii trecuți de Adobe. Acum s-a lansat modul Auto-Target, care testrează cross-device și personalizat, în funcție de o anumită activitate. Testarea pe baza inteligenței artificiale este extinsă de la web la aplicații mobile și device-uri internet-of things.

De altfel, Adobe a anunțat lansarea Sensei, noua platformă de inteligență artificială. Este integrată în majoritatea produselor de marketing online, dar parcă cele mai multe anunțuri au fost legate de aceasta și Adobe Target sau Adobe Experience Manager.

Partea de personalizare a primit mai multe update-uri, între care aș aminti Insights View, cu statistici pentru fiecare versiune, și Fluid Experiences, care se adaptează sau schimbă în funcție de canal, lucru valabil și pentru canalele offline (în general, OOH).

Multe dintre anunțurile făcute anul acesta la Adobe Summit vin să continue idei și funcționalități din urmă cu un an. De exemplu, Adobe Co-op pare a fi un succes, motiv pentru care anul acesta au fost mai multe anunțuri în zona cross-device, inclusiv platforma proprie de publicitate. Puteți citi notițele mele de anul trecut de la Adobe Summit.

Etichete: , , , , ,