Despre Yahoo! nu am mai scris de 3 ani. Cam atât a trecut de când au anunțat închiderea Yahoo! Web Analytics. La începutul acestui an au organizat pentru prima dată o conferință pentru dezvoltatorii de aplicații mobile, ocazie cu care au anunțat lansarea suitei Yahoo! Mobile Development. Aceasta include mai multe produse cu ajutorul cărora dezvoltatorii își pot monetiza aplicațiile:

  • Flurry Analytics with Explorer – soluția de analytics folosită de peste 600.000 de aplicații mobile, a fost achiziționată de Yahoo! vara trecută; se laudă cu un reach de 1.6 miliarde device-uri mobile, deci dublu decât Facebook

  • Yahoo App Publishing – soluția de monetizare a aplicațiilor prin publicitate, se laudă cu un număr mare de formate disponibile
  • Yahoo App Marketing – soluția de promovare a aplicațiilor mobile; dacă prin aplicația anterioară dezvoltatorii pot vinde publicitate, prin aceasta cumpără publicitate și noi utilizatori pentru aplicații
  • Yahoo Search in Apps – motor de căutare customizat în aplicații mobile, din care face parte și o soluție de search ads; având în vedere că poate fi integrat în aplicațiile terților, reclamele sunt o altă sursă de monetizare pentru aceștia
  • Flurry Pulse – agregă și transmite date despre industrie, un fel de benchmark analytics pentru mobile

Aceste aplicații se integrează între ele pentru a face schimb de date, dar și cu alte aplicații Yahoo!, precum Gemini, platforma de native advertising anunțată în urmă cu un an.

Yahoo! a achiziționat zeci de aplicații mobile în ultimul an, pentru ca acum să vină cu o ofertă robustă de mobile advertising. Este cea mai ofensivă mutare a acestei companii din ultimii ani, iar poziționarea „mobile first” pare să prindă sens. Facebook și Twitter au și ei propriile platforme mobile, dar Yahoo! pare acum cu un pas în față. Rețeta este aceeași, instrumente gratuite pentru dezvoltatori. Rămâne de văzut cine le va câștiga preferințele.

 

Tags: , , , , ,