Google Analytics anunță noi funcționalități cu o viteză de invidiat, motiv pentru care până și eu am încetat să mai scriu despre toate acestea pe blog. Din când în când sunt unele majore sau foarte utile, și atunci semnalez apariția lor. Să vedem câteva opțiuni utile care au apărut de la începutul acestui an în GAnalytics!

Trash Can

Ai șters din greșeală un cont, o proprietate sau o vizualizare (un profil) din analytics? Chiar dacă unui specialist în analytics e mai puțin probabil să i se întâmple asta, în România toată lumea vrea drepturi de administrare la cont și uneori se întâmplă ca un angajat al clientului să șteargă ceea ce nu ar trebui.

Până acum, datele erau pierdute. OK, câțiva clienți mai mari puteau cere ajutorul account manager-ului de la Google și, un timp scurt după ștergere, datele puteau fi recuperate. În curând, opțiunea va fi la dispoziția tuturor utilizatorilor de GA, în panoul de administrare, la nivel de cont. Proprietățile vor putea fi recuperate timp de 35 de zile după ștergerea lor. Este foarte util să știi că ești în control și că poți rezolva acest gen de probleme.

Analytics Remarketing instant

Un update minor, dar care de multe ori este de ajutor. Primești comandă să începi urgent o campanie de remarketing pe AdWords, însă nu ai listele de remarketing create. Acum le poți crea, după care, în doar câteva minute, poți începe campania.

Este un mic pas înainte. Aștept mișcări mai mari de la Google în ceea ce privește remarketingul prin analytics. Cea mai importantă ar fi compatibilitatea cu search remarketing, dar cred că mai avem de așteptat pentru asta.

Raport pentru numărul cuvintelor din căutările AdWords

Este un alt update minor, dar util, în interfața Google Analytics. În curând, raportul Search Queries va benefica de un nou tab, în care vom putea evalua rezultatele căutărilor din AdWords după lungimea acestora, ca număr de cuvinte. Vom avea și o nouă dimensiune în Google Analytics pentru acest indicator (vezi imaginea de la începutul articolului).

Din nou, este un lucru pe care îl puteam face și înainte, însă mai puțin elegant. Cât de curând vom avea un raport standard în care găsim această informație. Cel mai probabil, asta se va traduce într-o cantitate mai mare de date analizată înainte de generarea raportului.

Etichete: , , , ,