În toamnă, Google Analytics anunța cel mai important update din istoria sa. Noul mod de a colecta și procesa datele digitale a fost denumit Universal Analytics. Funcționalitatea a trecut din private beta în public beta, astfel că orice utilizator de Google Analytics o poate folosi de acum.

cont-universal

Pentru a folosi Universal Analytics este nevoie de un cont nou sau de crearea unei proprietăți web noi în contul de GA. Astfel, proprietățile și profilele deja existente rămân, cel puțin deocamdată, la versiunea clasică de analytics.

Fiind în beta, sunt funcționalități indisponibile în această versiune: content experiments, analytics remarketing, integrarea cu adsense, tracking între device-uri (da, principala funcționalitate a universal analytics încă nu este disponibilă). Altele sunt schimbate, precum custom variables care au fost înlocuite de custom dimensions, care se vor seta diferit. Înainte de a decide utilizarea UA, luați în calcul și eforturile de implementare necesare!

Cookie nou

Universal Analytics folosește un singur cookie (față de 4 sau 5 în actualul GA). Noul cookie se numește _ga și va expira după 2 ani, fiind responsabil de identificarea vizitatorilor unici. Treaba pe care o făceau celelalte fișiere cookie se va face de acum server site. Alta schimbare ce trebuie știută este că va fi un singur cookie pentru toate subdomeniile.

Coduri de tracking noi

Pentru că universal analytics funcționează diferit, și codurile de tracking pe care le adăugăm în site-uri și aplicații se schimbă. Acestea vor apela un alt fișier javascript, analytics.js. Și codul de ecommerce tracking se schimbă. Acesta va apela încă un javascript, numit ecommerce.js.

Reamintesc că Universal Analytics este în beta. Va mai trece timp și vor mai apărea multe schimbări până la versiunea finală.

Etichete: